"; echo ""; echo ""; echo ""; echo ""; echo ""; echo ""; if (!empty($nyhets_id)) { $result = mysqli_query($link, "SELECT id,rubrik,LEFT(innehall,200) as innehall,bildurl FROM nyheter WHERE id = '$nyhets_id'") or die (mysqli_error()); while ($row = mysqli_fetch_array($result)) { echo ""; echo $row['rubrik']; echo " - emotorsport.se "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo ""; } } else if (!empty($blogg_id) && $sofie==$in) { $result = mysqli_query($link, "SELECT id,rubrik,LEFT(innehall,200) as innehall,bildurl1 FROM blogg_sofielundmark WHERE id = '$blogg_id'") or die (mysqli_error()); while ($row = mysqli_fetch_array($result)) { echo ""; echo $row['rubrik']; echo " - emotorsport.se/sofie "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo ""; } } else if (!empty($blogg_id) && $fredrik==$in) { $result = mysqli_query($link, "SELECT id,rubrik,LEFT(innehall,200) as innehall,bildurl1 FROM blogg_fredrikahlin WHERE id = '$blogg_id'") or die (mysqli_error()); while ($row = mysqli_fetch_array($result)) { echo ""; echo $row['rubrik']; echo " - emotorsport.se/fredrik "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo ""; } } if (!empty($video_id)) { $result = mysqli_query($link, "SELECT id,titel,url,media,anvandare,thumb FROM video WHERE id = '$video_id'") or die (mysqli_error()); while ($row = mysqli_fetch_array($result)) { echo ""; echo $row['titel']; echo " - se videon via emotorsport.se "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo ""; } } else { echo "emotorsport.se - allt om rally!"; echo ""; } ?>
"; echo $row['text_']; echo ""; echo $row['text']; echo ""; echo $row['_text']; echo ""; } if (!empty($row['logo'])) { if (!empty($row['id_1'])) { $result1 = mysqli_query($link, "SELECT id,id_1,namn,url,logo,ej_src FROM reklam WHERE id_1 = '100' ORDER BY RAND() LIMIT 1") OR die (mysqli_error()); while ($row1 = mysqli_fetch_array($result1)) { echo "   "; echo ""; } } else { echo "   "; echo ""; } } if (!empty($row['video'])) { echo "   
"; echo "   
"; echo $row['_text']; echo "

"; } else { echo "   
"; echo $row['flash']; echo "

"; }} ?>
   


  NYHETER
  PRESSRELEASER
  RALLYFOTO
  INTERVJUER
  INBJUDNINGAR
  RESULTAT
  TABELLER
  WEBTV & VIDEO
  E-CUPEN
  SVENSKA
       RALLYCUPEN

  RALLY VM - WRC
  RALLY EM - ERC
  RALLY SM
  KÖP & SÄLJ
  KALENDER



© Reiger

   | START | OM EMOTORSPORT.SE | ARKIV | LÄNKAR |

Pressrelease

Pressinfo från Oscarsson Rally (http://www.oscarssonrally.com )



2006-09-17: Oscarsson besviken på arrangören.
Måste meddela att jag är mycket besviken i dag ang. SS3 på EMK Kannan igår. Tävling började hyggligt för oss 2a på både ss1 o ss2. Den tredje sträckan gick kanon för oss ända till slutet, här kommer rysaren!!
Vi passerar en delvis skymd kr vä+ accar ur svängen på sladd på högra delen av vägen,(som blir naturligt efter en kraftig vänster) När en HALMBAL på typ 400-500kg står ca 50-60cm(tot diam 1-1,2m)ut på högra delen av vägen o andra halvan av i vägkanten. Farten här var typ 70-80 km/h. Det kanske inte är så lätt att förstå att bilen ”hänger” länge på hö sida framtill nästa sväng (särskilt med lågt st.nr.=lösgrus) Jag förstår tanken att man ej ska gå in o förstöra vägkanten i nästa svåra höger (”Publiksväng”) med då det farliga Hindret vara med i NOTERNA!!
Vi hade st nr 8, då var balen hel, när jag sedan gick sträckan efteråt var balen både totalt söndertrasad o flyttad av massa bilar.
Jag skulle vilja jämföra detta med att parkera en bil utan triangel på högra delen av vägen.
Det hade varit enkelt att får kvittera o markera de utlagda hindren i våra noter för de aktuella balarna. Det fanns även balar nere i innersväng i diken, de skulle också varit med i noterna, men är ej lika FARLIGA.
Det tog kraftigt stoop vid Bal-träffen vi fr.hö.lyktan o co-drivern Fredrik Jensen fick ont i nacken & bilen skador plåt o framvagn. & ficka hanka oss fram sista km. till sträckmålet.
Jag vet allt jobb med tävlingar o har all respekt för allt jobb kring det, men kör man på vägen enl noterna. Ska man ej behöva slå sönder bilen o behöva bryta.

Stort grattis Team Mats Thorselius & Långkvists till Segrarna


Jag har kört notade rallyn i ca 13-14år. Men vad tänkte Ban-Domarn/Sträckchefen med här? Vad tycker Notskrivaren om ändringarna? Fick han reda på att hindret fanns på vägen?(det fanns även andra balar, då i vägens diken) Jag ser gärna fram emot en förklaring på de ovarnade hindret PÅ VÄGEN!!

Rallyhälsningar en mkt besviken Johan Oscarsson.


// www.oscarssonrally.com




2006-09-12: Vi borde grejat 3 e platsen...
Vi borde grejat 3 e platsen i Kopparberg, som vi var i finalomgången (2.01.1) efter Jonsson (1.56.7) o Abris (2.00.0), men en grov miss i ett snabbt vägbyte i omg 2, gjorde att vi tappade massor o slutade tot.1/10 sek fr prispallen o prispengar, känns lite grymt...

Nu gäller Super-stage i Emmaboda på Fredag med Thomas Gullabo Jansson o sedan EMK Svängen på Lördag med bl.a Mats Thorselius, sedan kör Mikael bilen i SMK Södermanlands tävling´med all säkerhet.


// www.oscarssonrally.com




2006-07-02: Bilen strejkade för Oscarsson.
Kvällsrallyt i E-tuna 30 juni började bra för EtanolForden som var snabbast i 1a omg.2sek före Pelle Eriksson.
Sedan strejkade bilen en del. i omg2 stannade soppapumpen efter ett "flyg"/ i omg 3 "gav vä fr drivaxel upp, tråkigt men körningen stämde kanon och bilen styrde in bättre efter justeringar under kvällen.
Vi slutade 3a tot. Mattias Tyrbjörn i hö. stolen tyckte bilen kändes mycket bra.
Tyvärr gör detta med bilen att vi ej kommer till VästeråsExplosion på Söndag. Sorry / Johan.O


// www.oscarssonrally.com




2006-06-04: Motigt i Klappjakten.
Det var inte vår tävling denna dag, bl.a med strul med responset fram till efter ss2 men kulmen var nog när vi på SS3 kommer fram till ett EJ utmärkt vägskäl utan avspärrningar !!!!(ataband), vi valde här FEL väg i 150M o fick backa vända tillbaka ! till "rätt väg" igen, vi förlängde sträckan här. (tappade här 50 sek mot vinnaren)
För rättvisan skull borde kanske sträckan strukit för drabbade klasser.
Vi slutade 2a i Klappjakten(166startande) men vi gjorde ingen större prestation bakom ratten.
Vi fick aldrig rätt flyt i åkningen under dagen.
Notläsningen från Jensen i högerstolen fungerade dock utmärkt.
Vi tar nya tag i Bilamtrofen 14 Juni.
Flexifuel-Forden ska nu till Trendab för rutinkontroll innan nästa race.


// www.oscarssonrally.com




2006-05-19: Mikael Oscarsson gör rallycomeback.
Mikael Oscarsson gör Comeback i Rally med EtanolCossin i Torsdagsrallyt.
Micke har inte tävlat på 2 år, men testar nu Flexifuel-Forden & 4WD!! där nya diffinställningarna gjort bilen "Snabbare". Citat från Micke "jag vill gärna ha någon i högerstolen som förstår sig på alla prylar o datorer"
Lite småändringar i framvagnen görs sedan Falckpokalen, då vi hade riktigt bra tempo efter nån sträcka o var 2:a efter Mats Jonsson på sista sträckorna, innan vi blev utan växel.
Bilen verkar konstigt nog inte dra mer bränsle nu, än på Bensin.
Escort Mk 2an (Mickes mintgröna KGK435) byggs det Etanolmotor till, som nu nästan är klar!


// www.oscarssonrally.com




2006-05-01: Etanol-Cossin i farten igen, i Sveistad.
Efter att ha haft problem med bränsletillförseln i 1a omgången(+5,7 sek efter hemmasonen Längberg) löpte det på bra i 2a (1,3sek före J.L)o framförallt tredje omgången, där vi till en kanonkörning, vi var här 3,08sek före. närmaste.(J.L)

Skiljde tot 1,50 sek i Mål. Totalt tog vi Vinsten pga att Joakim fick maxtid efter otillåten ”gening”.i sista omgången.Lite trist avslutning kanske men men...

Vårt sistaåk lever vi länge på, nu laddar till Falckpokalen på Lördag.!!

Nu har lärt oss, mindre än 15 lit. så stannar den i Hö svängar, lite knepigt !!


// www.oscarssonrally.com




2006-04-20: "Hoppas farten kommer nu!!!"
Bilen kändes mkt bättre i Norrköping med helt modiferade diffar, jag hoppas kunna "vara med" i fightas ordentligt med Dicken på Söndag i Sala, är dags för det. Farten hittills har varit lite tunn, men jag hoppas vi hittat nyckeln nu till detta o lite episoder.


// www.oscarssonrally.com




2005-07-26: Etanol-Cosworth för OscarssonRally/Ford Eskilstuna.
TrendAB slutfixar nu med en Etanoldriven Cosworthmaskin.

Mer tillförlit(svalare gång) samt Snabbare motor är lovat.

Trendab verkar mkt förväntansfulla

Motor kommer kunna köras på Etanol/Bensin

Det passar perfekt till vårt företag, Vi säljer massor av Flexifuel Ford

Då stämmer satsningen perfekt, flera "snabba" killar har ringt och är väldigt nyfikna.

Premiär i Augusti.

Hittills har Johan kört bilen, meningen är att Mikael kör provar någon tävling med "Cossin" under hösten.

Mikael som håller på att byta block på sin Mk2 reg nr.KGK435 ägd i 24 år !!! av honom

Johan är även sugen på en MK2 2,3 igen, en vinnare fortfarande I "rätt" tävlingar.

Säljer man Ford kör man Ford!


// www.oscarssonrally.com




<- Tillbaka





 Â© Ericsson-Motorsport, emotorsport.se - 1999-2024.